31 august 2012

Să punem mână de la mână

Mâna de lucru poloneză: - Te rog, n-o lua în nume personal, dar mie nu mi-a plăcut niciodată să lucrez cu români.
Mâna de lucru română: - Dar de ce? Noi, românii, suntem foarte muncitori! Mai ales în străinătate... Eu încerc să-mi fac treaba cât pot de bine.
Mâna de lucru poloneză: - Știu, știu! Știu că-ți faci treaba bine, nu asta-i problema. Dar nu trebuie să exagerezi!
Mâna de lucru română: - ?!? Eu doar încerc să-i demonstrez englezului că-s harnic și muncitor...
Mâna de lucru poloneză: - Eu știu ce zici. Însă... demonstrezi, demonstrezi, dar nu demonstrezi chiar în halul ăsta când lucrezi alături de polonezi!
Mâna de lucru română: - ?!? Scuză-mă, dar nu prea înțeleg ce vrei să spui. Eu sunt învățat să muncesc pentru banii primiți...
Mâna de lucru poloneză: - Mi-am dat seama că nu înțelegi, de aia am și deschis discuția. Și tu muncești, și noi muncim pentru banii primiți. Dar nu când suntem plătiți la oră!
Mâna de lucru română: - ?!? Da' mi se pare că suntem plătiți destul de bine la oră...
Mâna de lucru poloneză: - Păi aici e toată șmecheria! Dacă englezul a fost fraier să negocieze plata la oră, în loc de plata pe lucrare, noi ce vină avem? N-ar fi strigător la cer să terminăm în mai o lucrare care se poate încheia în septembrie? Te-ai prins?
Mâna de lucru română: - ?!? Nu-s foarte sigur... Eu am ritmul meu de lucru, am lucrat și în Germania, iar acolo...
Mâna de lucru poloneză: - Știu, Germania! Coșmar! Vezi, asta nu pricepeți voi, românii, că aici nu e Germania! Voi mai aveți încă impresia că scările sunt făcute pentru cărat cu cârca materiale de la parter la ultimul etaj, nu pentru o țigară și câteva minute de odihnă. Acolo, neamțul dă tonul la muncă, iar tu te chinui să ții ritmul. Aici, englezul comentează două ore la mobil meciul lui United, și n-are ochi pentru tine.
Mâna de lucru română: - Bine, dar englezul nu-și dă seama că lucrul merge prea încet?
Mâna de lucru poloneză: - Englezul? Ești nebun? Păi de ce crezi că nu mai merg polonezii la muncă în Germania și au trecut Canalul? :) Uite, o să-ți spun un lucru, ca să-ți faci o imagine clară. La noi la firmă, în biroul șefului, e afișat un panou mare de onoare, iar pe panou e poza color a unui coleg de muncă polonez. Cică omul ăsta este eroul companiei, pentru că a reușit o performanță greu de egalat: în 8 ore de muncă la construcția unei vile englezești a reușit să amestece beton într-o betonieră de 120 litri și să toarne apoi betonul pentru câțiva metri pătrați de trotuar, fără ca englezilor să li se pară ceva ciudat!
Mâna de lucru română: - Oooo! Acum mi-e totul limpede! Dă-mi, te rog, o țigară!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu