1 august 2012

Referendum cu vodcă

Mi-e un pic cam jenă să vă povestesc cum m-a atins și terminat referendumul din România, pentru că n-aș vrea să-mi autoșifonez imaginea prea tare.
Recunosc, am băut! Vodcă. Țuică nu mai aveam, iar de la bere ar fi trebuit să mă ridic prea des de la TV.
Întâi am băut de ciudă că a fost suspendat Traian, chiar dacă nu-l iubesc nici măcar platonic. Mi-am turnat trei pahare până am înțeles motivul. Nu l-am înțeles nici la al patrulea. Apoi am băut pentru că cei bogați și putrezi... și putrezi de bogați... au organizat un referendum prea costisitor pentru o țară prea săracă pe ici pe colo, prin punctele cardinale esențiale. Am băut și mai mult când am realizat că a fost organizat degeaba. Am băut și pentru că n-am putut ieși din casă (cică pentru a merge la vot, deși n-aveam de gând), deoarece aveam cartea de identitate expirată. La un moment dat deja ședeam prea strâmb pentru a mai judeca precis drept dacă beau anti-, pro- sau cu Traian. Atunci am intrat aproape relativ în panică și m-am apucat de continuat de băut. Am băut toată ziua, ca tractoriștii, cu două ore întârziere față de colegii de pahar din țară, așteptând cu emoție zero rezultatele finale. Nu știu exact când mi s-a rupt telenovela. Probabil înaintea băuturii...
De salvare și sirena ei nu-mi amintesc deloc. Nici nu știu dacă am plătit sau nu șoferul sau i-am dat doar bacșiș. La spital am auzit parcă în vis voci într-o engleză cu accent de Notfromourshire, care-l întrebau pe unul din mine ce grupă de sânge are. Cineva din mine se pare că a răspuns „A, de la Alcohol”, înainte să se rupă și ”Grey's Anathomy”...
M-am semitrezit cu o nicovală trasă pe tot capul și cu noi întrebări curioase în urechi. „Cum ai ajuns în halul ăsta? Ce-ai băut?”Vodcă.”Vodcă? Ei, ei, ei!” Dojenitor, cu intonație...
M-am resemitrezit după o vreme cam ploioasă pentru luna iulie și am realizat că mi se execută ceva manoperă cu sângele personal. Cineva a reușit să mă facă să înțeleg că mi se evacuează sângele infestat cu vodcă și mi se introduce altul, cel corect, îndoit cu gin.
Vă jur, în mai puțin de 30 secunde am simțit că sunt un alt om, a man, vivace, suporter United și fluent în engleza insulară! Lucra din plin tonicul din gin, 24/7.
În secunda 59 m-am ridicat de pe patul de spital - care nu era de moarte, ci doar de delir - și m-am externat, întrebând în treacăt halatele verzui, pentru liniștea mea interioară: ”Is the Queen doing all right?”...


Un comentariu: